2018-2020 | Diverse cursussen

1/4 | Online marketing

Eind oktober 2020 start ik met de avondcursus ‘Online marketing in de praktijk’ bij Saxion. Tijdens mijn studie speelde online marketing nog een ondergeschikte rol, maar anno 2020 is dit een essentieel onderdeel in het takenpakket van een marketing- en communicatiemedewerker. Ik beschik over een deel van de competenties:

  • Correct gebruik van CMS, metadata, targetting en analyse site content via Google Analytics (Vaardigheden).
  • Daarnaast ben ik me bewust van het belang van User Generated Content en Digitoegankelijkheid (Kennis).

Na deze cursus heb ik ook inzicht in hoe Google Analytics in detail werkt alsook Google AdWords en Search Engine Optimalization (SEO).


2/4 | Branding en Positionering

Vanaf 2012 heb ik voor diverse opdrachtgevers de huisstijl opgezet of bijgehouden. De volgende stap was het hiërarchisch vormgeven van het merkportfolio bij UT. Momenteel voer ik adviesgesprekken met de interne klant over hun vraagstuk, met oplossingen binnen de mogelijkheden van de organisatie. Voor meer theoriekennis en voorbeelden van andere organisaties volgde ik de SRM cursus Branding en Positionering (mei-jun 2019). Wij leerden onder andere het opstellen van een Brand Identity Guide voor organisatie-, product- en orgpromerken.


3/4 | Toegankelijke documenten met Word

Als een van de contactpersonen van het systeem WebHare is het mijn taak UT medewerkers en studenten voorlichting te geven en tools aan te reiken om zelf webpagina’s en kantoorbestanden digitoegankelijk te maken. Tijdens deze masterclass bij stichting Accessibility (jan 2019) is uitgelegd wat Digitoegankelijkheid* inhoudt en met welke instellingen Word documenten geconverteerd kunnen worden naar toegankelijke PDF-bestanden.


4/4 | Cambridge Advanced English (C1)

Regelmatig heb ik contact met internationale medewerkers en studenten. Dit is de belangrijkste reden geweest om mijn Engelse taalvaardigheden bij te spijkeren.
De cursus duurde 6 maanden en werd gegeven bij UT (okt 2018-mrt 2019). Laatst gemeten resultaten:

  • Use of English: C1
  • Listening: C2

Meer info

* Digitale toegankelijkheid houdt in dat informatie wordt aangeboden op een manier dat deze beschikbaar is voor iedereen, ongeacht de (chronische, tijdelijke of situationele) beperking.

Fun: Bekijk het huisstijlhandboek van XO Creatie (2014, fictieve stichting)

xo_website