Projecten

Content update

2019

Voor studiezoekers die zich willen oriënteren op een bachelor- of masteropleiding hebben we bij Universiteit Twente in vijf maanden tijd diverse on- en offline middelen ontwikkeld. We hebben de meest recente studie-gerelateerde informatie gebundeld, persoonlijke ervaringen over het studentenleven in de regio vastgelegd en faciliteiten op de campus gevisualiseerd. Ik was projectleider, wat inhield:

  • communicatie met, samenwerking met en aansturing van interne en externe partijen (schrijvers briefings, opleidingsmarketeers van alle faculteiten, andere marketingcollega’s, de contentspecialist, collega’s van andere afdelingen binnen UT, studenten, tekstschrijvers, art director en fotografen)
  • zorg dragen voor opstellen, vastleggen, beschikbaar stellen en meetbaar maken van proces en materiaal: van projectplan tot en met evaluatie, van beheer InDesign-pakketten tot foto’s op de interne beeldbank van UT.
  • het overzicht houden van processen die door elkaar liepen (creatie, controle, feedback en wijzigingen in verschillende tekst- en opmaakrondes)
  • ervoor zorgen dat alle acties aan de richtlijnen van verschillende wetgevingen voldoen (quitclaims voor AVG, digitoegankelijkheid)
  • het vastleggen van de kosten in verschillende kostenplaatsen en budgetbeheer
  • het behouden van de verbinding tussen on- en offline content (… en stiekem bemoeide ik me ook her en der met de content 😉 )

Opgeleverde producten zijn de Engelstalige bachelorbrochure, de Nederlandstalige bachelor  brochure, ATLAS brochure,  de master brochure, 52 opleidingspdf’s, digitaal + printmateriaal voor schoolvoorlichting (niet openbaar) en een update van de studie in cijfers-pagina op iedere opleidingssite.

BSc-EN-brochure


Afscheidsboek Fast Forward

2018

Na afloop van het tweejarige post-hbo programma Fast Forward wilden we met het cohort alle belevenissen vastleggen. Met een kleine groep hebben we content verzameld; van Ranking the Stars vraag-en-antwoord tot inspirerende berichten van trainers, van klaagmuur tot weetjes, en een heleboel foto’s. In relatief korte tijd heb ik de leesplank en opmaak gerealiseerd. De inhoud van het boek is alleen beschikbaar voor de betrokken personen en daarom niet openbaar.

fastforward


Aanbesteding fotografie

2018

Bij mijn huidige werkgever was ik een van de materiedeskundigen voor de aanbesteding fotografie. Ik droeg bij aan het Programma van Eisen en de gunningscriteria en was beoordelaar tijdens de offertefase. Resultaat: Vijf gecontracteerde fotografen, inzetbaar voor UT brede opdrachten.


Introductievideo webshop SKO-Online

2017

Om de functionaliteiten van de nieuwe webshop van SKO-Online te introduceren aan zowel nieuwe als bestaande klanten zocht ik samenwerking met Twinsense voor het produceren van een introductievideo. Het kortlopende project met een klein budget hield in: het schrijven van een script, moodboard, samenwerking op de set, host spelen en conceptvideo redigeren ten behoeve van eindproduct.


MVO awards 2016 ▸ Laat je hart spreken!

Mei 2016 – Februari 2017

Op Valentijnsdag zijn ondernemers in het zonnetje gezet die met name sociaal ondernemen zien als hun missie. Ik legde de opzet vast en hield de planning in de gaten. Ook hield ik alle betrokkenen op de hoogte met nieuwsberichten en -brieven, via social intranet, met printuitingen en tijdens bijeenkomsten. De volledige organisatie deed ik als communicatiemedewerker en technisch juryvoorzitter, samen met collega’s van de werkgeversdienstverlening.


Info avond stakeholders ▸ Funshoppers in Rijssen

2015

De resultaten van mijn afstudeeronderzoek heb ik gepresenteerd tijdens een door mij georganiseerde informatie avond aan winkeliersvereniging HABI, (nieuwe) centrumwinkeliers en makelaars. Naderhand kregen zij een adviesgids mee. In het boekje wordt ieder segment uitgelicht op pagina’s in diverse lagen.

adviesgids_website


Facilitator creatieve sessies ▸ Saxion Innovatie Team

2015

Groepen begeleid bij het genereren van nieuwe ideeën om een maatschappelijk vraagstuk op te lossen. Dit heb ik gedaan tijdens het Tedx Saxion University-event en het Saxion Innovation Diner, in opdracht van het Saxion Innovatie Team.

16242659263_9716d22969_o


Onderzoek Fono ▸ Yalp

2014

Veldonderzoek: Welke gedragsvormen brengt een outdoor DJ-tafel teweeg bij jongeren, op gebied van interactie en beweging? Conclusies: andere speelelementen in de buurt worden beter bezocht. Zodra de muziek draait komen er jongeren bij staan en wordt gepraat. Dansen is nog een stap te groot. Onderzoek in opdracht van Yalp.

Verslag op aanvraag.


Organisator ‘Goodie bags for babies’​ ▸ 3FM Serious Request

2012

Het glazen huis van 3FM Serious Request stond in 2012 in Enschede. Wij van Intertoys wilden in actie komen en geld inzamelen met de verkoop van goodie bags. Ik heb de organisatie op mij genomen, nauw samengewerkt met de communicatie afdeling van Intertoys en regionale en landelijke participanten als LEGO benaderd.


Studentenvertegenwoordiger audit ACT ▸ Saxion & NVAO

2012

Auditpanel te woord gestaan om te vertellen en discussiëren over de inhoud van het studiecurriculum en voorzieningen binnen de Academie Creatieve Technologie, ten behoeve van accreditatie van 2014 tot en met 2019.

Bekijk het document van NVAO.


Nominatie ACT award ▸ Concept ‘Diner voor Enschede’

2012

Nieuwe en reeds gevestigde inwoners komen samen om te praten over de stad, onder het genot van een hapje en drankje op een locatie die Enschede typeert. Conceptontwikkeling in opdracht van Enschede Promotie. Genomineerd voor de ACT award door de academie.

dinervoorenschede_website


Deelnemer ▸ Media Future Week

2011

Als een van de 100 verkozen studenten in Nederland meegewerkt aan de ontwikkeling van concepten voor de toekomst van de media. Een week lang lezingen bijgewoond van professionals uit binnen- en buitenland, deelgenomen aan creatieve sessies en kennis uitgewisseld met medestudenten, young professionals en lectoren.

Check de site van iMMovator voor meer informatie.


Winnaar TKT award ▸ Duurzame concepten voor Hoonhorst

2010

Creatieve bijdrage geleverd aan de beginfase van project ‘Duurzaam Hoonhorst’.
Het plaatselijk belang heeft van provincie Overijssel drie jaar financiële ondersteuning gekregen, wij (groep van drie studenten) een award van de academie.

Afbeelding 1.png

Advertenties